NASVETI ZA USPEŠEN VIRTUALNI RAZGOVOR ZA DELO

V letošnjem letu smo priča številnim spremembam na vseh področjih našega, tako privatnega, kot tudi poslovnega življenja. Ugotavljamo, da smo kot družba, v globalnem smislu, prišli do spoznanja, da lahko številne aktivnosti, opravke in obveznosti uredimo tudi »na daljavo«. Med drugim so se podjetja začela posluževati dela od doma, spletnega bančništva, spletnega naročanja, virtualnih ali videokonferenčnih sestankov, digitalizacije poslovanja in seveda tudi virtualnih razgovorov za delo.

V nadaljevanju vam podajamo nekaj osnovnih nasvetov za čim bolj uspešen virtualni razgovor za delo:

1. Priprava življenjepisa in spremnega oziroma motivacijskega pisma

Kot za vsako prijavo na prosto delovno mesto, moramo imeti ustrezno pripravljen življenjepis z dokazili in odlično motivacijsko oziroma spremno pismo, s katerimi bomo prepričali podjetje, da nas povabi na razgovor in si s tem zagotovili priložnost za novo delo.

Pri pripravi omenjenih dokumentov je zelo pomembno, da se poslužujemo Europass predloge oziroma kakšne druge predloge za izdelavo, kjer nas program ustrezno vodi pri navedbi najpomembnejših podatkov. Na ta način ne bomo česa pozabili oziroma povedali preveč nepomembnih stvari. Seveda pa je dobrodošla tudi kreativnost. V katerem primeru se odločimo za klasičen življenjepis in v katerem za kreativen življenjepis, video, ipd., je odvisno od podjetja, razpisa in narave dela; pri tej odločitvi je potrebno slediti lastni presoji in smernicam, ki so bile podane s strani podjetja.

2. Priprava na razgovor

Prav tako kot pred klasičnim razgovorom za delo, se moramo tudi pred virtualnim razgovorom ustrezno pripraviti. Kaj torej zajema ustrezna priprava na razgovor? Ključno je, da se pozanimamo o podjetju oziroma organizaciji, v kateri želimo delati, ter si pridobiti čim več informacij o viziji, vrednotah, ciljih, zaposlenih in splošnem področju ter načinu delovanja. S tem morebitnemu delodajalcu pokažemo, da poznamo njihovo podjetje, ter da nas le-to zanima in da se nismo prijavili na več deset razpisov, ne da bi se dejansko poglobili v podjetje in njihovo zunanjo podobo.

Pomembno je tudi, da vemo, kdo je oseba, ki bo izvajala razgovor, saj se tako lahko še bolj uspešno pripravimo na razgovor. Eden izmed najpogostejših nasvetov je tudi, da si pogledamo nekaj najpogostejših vprašanj na razgovorih, se nanje dobro pripravimo ter si tako zmanjšamo možnosti za nepričakovana vprašanja.

Pred samim razgovorom je zaželeno tudi, da si natančno preberemo razpis in zahteve za delovno mesto ter v svoji predstavitvi izpostavimo kompetence in dosežke, ki ustrezajo razpisanim. S tem si povečamo možnosti, da nas na razgovoru prepoznajo kot ustrezne potencialne kandidate.

3. Osebna urejenost je zelo pomembna pri ustvarjanju dobrega prvega vtisa

Kot ste verjetno že slišali, je prvi vtis na razgovorih zelo pomemben, saj ga je zelo težko spremeniti oziroma popraviti. Eden izmed ključnih faktorjev, ki vplivajo na prvi vtis je tudi naša osebna urejenost, pod katero spada urejenost las in obraza ter oblačila.

Priporočljivo je, da se za razgovor uredimo tako, kot da bi bil klasičen razgovor, ki poteka v živo. Kar pomeni, da poskrbimo, da imamo urejene in čiste lase, da se, v primeru da to želimo, tudi ustrezno namažemo, dodamo nakit ipd. Pri virtualnih razgovorih pa pogosto namenjamo premalo pozornosti samim oblačilom, saj imamo občutek udobja v lastnem domu, kjer se nam ni potrebno lepo urediti in obleči. Menimo, da ima velik pomen, da se oblečemo tako, kot da gremo na razgovor za delo v živo.

4. Priprava prostora

Ne glede na to, da se nas na virtualnih razgovorih vidi samo do pasu in je vidnega le malo prostora okoli nas, je le-ta zelo pomemben, saj doda k pozitivnem prvem vtisu vsakega kandidata za delo. Prostor mora biti primerno osvetljen, kar pomeni, da je priporočljivo, da tako nas, kot tudi prostor, osvetljuje dnevna svetloba. Vendar pa ne želimo, da sončna svetloba na nas in na prostor pada od spredaj, temveč se postavimo tako, da nas osvetljuje nekoliko bolj od strani, približno pod kotom 45 stopinj. S tem tako obrazu, kot tudi prostoru, dodamo nekaj senc, kar pozitivno vpliva na izgled.

Prostor mora biti seveda ustrezno urejen in pospravljen. Zaželeno je, da v ozadje postavimo elemente, ki delujejo kot minimalistična dekoracija ozadja, ki ne bo pritegnila nepotrebne pozornosti. Le-ti elementi so lahko kos pohištva, sobna roža, samostoječa lučka, stenska polica s predmeti, ipd. Izogibamo pa se postavitve pred belo steno, razmetanega prostora ali neurejenih polic. Prav tako izberemo prostor, kjer ne odmeva in ni prisotnih motečih šumov ali hrupa (klima, ventilacija, TV, hladilnik).

5. Priprava opreme

Za kar se da prijetno, razumljivo in nemoteno komunikacijo je ključno, da uporabljamo kvaliteten mikrofon, saj sogovornik lažje prenese slabo kvaliteto kamere, kot pa slab zvok, saj je le-ta lahko veliko bolj moteč in pripelje sogovornika do negativne izkušnje in predčasnega zaključka razgovora. V kolikor je le mogoče, uporabljamo kvaliteten zunanji mikrofon, ki ga postavimo blizu naših ust in v smeri govorjenja.

Sedaj ko nas sogovornik dobro sliši, pa je dobro tudi, da nas vidi. Lahko uporabimo kamero na prenosniku ali telefonu, če pa imamo možnost, pa si namestimo kvalitetno zunanjo spletno kamero, ki omogoča boljšo kvaliteto slike.

Vse pa je odvisno od internetne povezave. Preverimo razpoložljivo hitrost, saj lahko počasna povezava ovira potek virtualnega razgovora. Da zagotovimo stabilnost in višjo zanesljivost povezave, se v splet povežemo preko kabla in izklopimo Wifi.

Kot zadnji nasvet predlagamo, da vso opremo tudi predčasno preizkusimo in se s tem izognemo morebitnim tehničnim težavam neposredno pred razgovorom. Pri testiranju smo pozorni na kvaliteto zvoka in slike, svetlobo, izgled in odmev v prostoru ter kvaliteto in hitrost internetne povezave.

 

Veliko sreče in uspehov pri virtualnih razgovorih!